Breathe in deeply to bring your mind home to your body.
– Thich Nhat Hanh

Mikä Hengitysmatka on?

Hengitystyöskentely (englanniksi Breathwork), ulottuu tuhansia vuosia taaksepäin hindujen perinteisiin. Tämä hengityksen taide oli aikaisemmin rajoitettu Intian luostareihin ja pidettiin hyvin vartioituna ja salaisena tietona mystisissä piireissä. Tämänpäiväinen hengitystyöskentely on nykyaikaistettu länsimainen versio alkuperäisestä Hindujen käyttämästä hengitystyöskentelystä, mutta silti hyvin tehokas.

Suurimmalle osalle meistä ei ole opetettu eikä näytetty, kuinka “saamme” tuntea ja miten näyttää tunteemme turvallisella ja hyväksyttävällä tavalla. Kun tunteet, jotka aiheuttavat epämukavuutta nousevat pintaan ja jos meillä ei ole voimavaroja käsitellä näitä, niin tukahdutamme ne. Yritämme kaikin tavoin pitää ne kurissa ja olla tuntematta. Kaikki nämä torjutut ja kielletyt tunteet tai kokemamme trauma, jäävät kehomme lihas- ja hermoston muistiin.

Hengitysmatka auttaa sinua palauttamaan yhteyden kehoosi. Samalla kun päästät irti loogisesta ajattelusta, niin jumiutuneet tunteet ja energia pääsevät vapaasti liikkumaan ja olemaan aktiivinen osa omaan paranemisprosessiin ja toipumiseen. Hengitysmatka auttaa vapauttamaan ja käsittelemään kaiken stressin, tukahduttaneet tunteet ja traumat, ja päästämään niistä irti.

Hengitysmatka on aktiivinen meditaatio, joka auttaa kehoa prosessoimaan tukahdutettuja tunteita.

Hengitysmatka on tehokas itsensä parantava menetelmä, jossa yhdistämme muinaisen rytmisen hengitystekniikan sisäistä prosessia tukevaan musiikkiin. Tämä luo uskomattoman fyysisen ja hengellisen kokemuksen, jota monet ihmiset kuvaavat ainutlaatuiseksi ja ennenkokemattomaksi. Tämän hengitysmatkan avulla on mahdollista syventää yhteys omaan kehoon, ja antaa keholle mahdollisuuden päästää irti traumoista, tukahduttaneista tunteista, rajoittavista uskomuksista. Hengitysmatkan avulla voimme auttaa kehoa puhdistautumaan ja palaamaan syvään hyvinvointitilaan. Hengitysmatka on yksinkertainen, turvallinen, ja erittäin tehokas, jonka avulla monet ovat kokeneet läpimurtoja ja optimaalisen hyvinvoinnin elämässään.

Hengitysmatkan vaikutuksia ovat:

 
  • Lieventää stressiä ja ahdistuneisuutta
  • Lisätä henkistä ja fyysistä hyvinvointia
  • Vahvistaa immuunijärjestelmää
  • Helpotusta krooniseen kipuun
  • Kohottaa mielialaa
  • Lisää energiaa
  • Apua uniongelmiin
 
  • Lisää selkeyttä ja parempaa keskittymiskykyä
  • Vahvistaa suoliston toimintaa
  • Paremman suorituskyvyn
  • Lieventää tulehdusta kehossa
  • Käsitellä traumoja
  • Vahvistaa intuitiota
  • Rauhoittaa hermostoa

Asiakaskokemuksia

Usein kysyttyä

Yksittäisen Hengitysmatkan kokonaiskesto on noin 45-60 minuuttia, josta aktiivinen hengitysosa kestää 20-40 minuuttia. Ryhmäsession kokonaiskesto on 1.5-2 tuntia.

Jokaiselle hengitysmatka on ainutlaatuinen kokemus, ja joka kerta kokemus voi olla erilainen. Hengitysmatkan kesto on noin 45-60 minuuttia ja koostuu kolmesta eri osasta. Ensimmäinen osa koostuu lyhyestä esityksestä, jossa kerron miten 3-osainen aktiivinen hengitystekniikka tehdään ja kerron myös yleisimmistä tuntemuksista, jotka voivat ilmaantua Hengitysmatkan aikana. 

Toinen osa koostuu aktiivisesta hengitystekniikasta, joka kestää noin 30 minuuttia. Taustalla soi musiikki, joka auttaa sinua rentoutumaan ja tuntemaan/tunnistamaan erilaisen musiikin nostattamia tunnetiloja. Kolmannessa osassa ei enään käytetä aktiivista hengitystekniikkaa. Hengitys palaa normaaliksi. Taustalla soi pehmeämpi, hitaampi musiikki, jonka aikana sinulla on mahdollisuus pohtia ja prosessoida kokemaasi.

Todellakin! Joillekin virtuaalinen hengityssessio on jopa ollut vielä mullistavampi, koska he ovat voineet olla mukavasti omassa tutussa ja turvallisessa ympäristössään, jossa he ovat siinä hetkessä pystyneet rentoutumaan täysin.

Tähän ei löydy oikeata vastausta. Hengitysmatka on erittäin tehokas menetelmä, jonka avulla on mahdollista syventää yhteys omaan kehoon, ja päästää irti stressistä, traumoista, ikävistä tunteista ja uskomuksista.  

Jokainen hengitysmatka tulee olemaan erilainen, koska muutumme jatkuvasti. Siksi suosittelen että teet sitä
säännöllisesti. Säännöllinen hengityssessio kerran viikossa tukee sinua elämän päivittäisissä ylä- ja alamäissä ja huomaat eron mielialassasi ja energiatasossasi. Toimiessani valmentajana kokemukseni on, että useimmat jättävät itsehoito-käytännöt pois, silloin kuin he tarvitsisivat niitä eniten, eli silloin kun he ovat erittäin stressaantuneita tai liian kiireisiä.

Hengitysmatka on todella fyysinen kokemus, joka voi johtaa voimakkaaseen tunteiden vapautumiseen     sekä kehollisesti että henkisesti. Siksi sitä ei suositella henkilöille, joilla on sydän- ja verisuonitauti, epilepsia, vaikea mielenterveysongelma, korkea verenpaine, silmän verkkokalvon irtoamista, osteoporoosi tai joka on juuri ollut isommassa leikkauksessa. Sitä ei myöskään suositella raskaana oleville naisille. Jos et ole varma, onko hengitysmatka sinulle turvallinen, voit olla yhteydessä minuun.

Scroll to Top